van de herfstvakantie tot de kerstvakantie in groep 6 (2024-2025)
In de afgelopen weken hebben we veel gedaan. Zo zijn we met rekenen veel bezig met de breuken, cijferend rekenen en met kilogrammen en liters.
Met taal hebben wij het thema broodje aap afgerond en hebben de kinderen allemaal een broodje aap verhaal geschreven. Hierbij moesten de kinderen er op letten dat het verhaal eigenlijk onzin was, maar toch een kern van waarheid bevat.
In groep 6 zijn we ook helemaal weg van het vak drama. De kinderen leren op deze manier dat zij zichzelf kunnen zijn en leren zij zich inleven in anderen. Deze periode hebben we een lessenserie gehad die ging over spionnen. De kinderen hebben
scènes gespeeld waarbij ze een conflict moesten uitbeelden en de rest van de klas deze moest raden.
Wij hebben natuurlijk ook de sinterklaasviering gehad. Iedereen had een surprise en een gedicht gemaakt. Ook was er pietendisco en hebben we een mooi klassencadeau gekregen van Sinterklaas.
Als laatste hebben we de kerstviering gehad. We hebben de kerstcrea gehad, het kerstdiner en we hebben op vrijdagmiddag een kerstfilm gekeken met een foute kersttrui aan!
Fijne kerstvakantie!
van de zomervakantie tot de herfstvakantie in groep 6 (2024-2025)
van de voorjaarsvakantie tot de meivakantie in groep 6 (2023-2024)
Na de voorjaarsvakantie hebben we veel gedaan met groep 6! Zo zijn wij al eerste met de hele klas naar de techplek geweest. Hier mochten de kinderen de hele dag aan de slag met het vak techniek. De kinderen hebben gewerkt met robots, eigen boomhuizen gemaakt en naamkaartjes voor de hele klas gemaakt!
Ook hadden wij de kom in de klas dag, waarbij alle opa’s en oma’s op bezoek zijn geweest om een kijkje te nemen in alle leerstof die wij aanbieden. De kinderen hebben door de klas gelopen om een puzzel op te lossen, en we hebben een rekencircuit gedaan! De opa’s en oma’s moesten hun reken skills ook weer even erbij halen dus!
Ook hebben we weer technieklessen gehad van meester Jasper. Hier hebben de kinderen gewerkt met diverse spullen. De kinderen hebben zelfs een klimrek gemaakt voor de planten in de moestuin! Ondertussen staan deze er ook. We kunnen de gemaakte spullen dus ook echt gebruiken.
Nu het eindelijk weer wat beter weer is zijn we ook al vaker naar de moestuin geweest. Hier worden de kinderen hard aan het werk gezet. Zo moeten zij nieuwe paden aanleggen, onkruid weghalen, gebruik maken van een compostbak en natuurlijk nieuwe zaadjes planten, zodat er wat gaat groeien!
Een aantal kinderen heeft hun allereerste spreekbeurt gehad. Van verschillende huisdieren in de klas, tot leerzame kahoots en een uitleg over de stabiele zijligging, weten wij nu veel meer over de onderwerpen die de kinderen hebben uitgekozen. En wat doen zij dit onwijs goed.
van de herfstvakantie tot de kerstvakantie in groep 6 (2023-2024)
van de zomervakantie tot de herfstvakantie in groep 6 (2023-2024)
Welkom in groep 6!
Wij zijn dit nieuwe schooljaar gestart met de gouden weken en de klassenregels opstellen. Wij hebben verschillende spelletjes in de klas gespeeld om elkaar nog beter te leren kennen.
Bij de lessen rekenen, spelling en taal proberen wij de kinderen altijd actief de stof te laten verwerken. Dit kan zijn door breuken te tekenen op het wisbordje, met stoepkrijt ontdekken of er meer woorden zijn met ei of ij bij spelling, of de kinderen aan de slag zetten met de verschillende zintuigen bij natuur en techniek.
Ook zorgen wij in groep 6 dat de kinderen elke week 2 spellen kunnen spelen van ‘met sprongen vooruit’. Deze spellen komen op de weektaak van de kinderen. Hierdoor leren de zij spelenderwijs de breuken, de tafels en nog veel meer!
Ook zijn de kinderen naar de moestuin geweest. Door te grote hoeveelheid oogst hebben wij pompoensoep kunnen maken en dit ook kunnen proeven én zelfs nog uitgedeeld aan alle juffen! Ook hebben we al een keer een tosti-middag gehad. In groep 6 houden we dus van lekker eten!
De kinderen hebben ook techniekles & de klusklas gehad!
Toen hadden we de Kinderboekenweek! De kinderen zijn flink aan de knutsel gegaan. Wij hebben gemaakt: een stamboom, de slaapkamers van de kinderen, een plattegrond van een boerderij en een stad en de kijkdozen.
Ook is de eerste talentenmiddag geweest. De kinderen hebben bijvoorbeeld met naald & draad gewerkt, in de kunstgeschiedenis gedoken, gekookt met producten uit de moestuin en gewerkt met papier maché.